El descalcificador, per al seu funcionament, utilitza una determinada quantitat d'aigua que posteriorment rebutja amb la finalitat d'eliminar la cal a través del desguàs en allò que s'anomena procés de regeneració.
Com aquests aparells es col·loquen en el tub d'alimentació, abans de la bateria de comptadors, l'aigua rebutjada no es comptabilitza per cap aparell de mesura, cosa que constituïx un frau.
Per tal d'evitar aquesta situació, i tal com indica en el Document Bàsic de Salubritat (Codi Tècnic de l'Edificació) HS4 Subministrament d'Aigua, en l'apartat 5.1.4.2 Muntatge dels equips de descalcificació, el descalcificador haurà d'instal·lar-se sempre després d'un comptador que en aquest cas registrarà tant l'aigua consumida pel descalcificador com les consumides pels habitatges (registrada pels comptadors divisionaris). És per açò que es requerix contractació d'aquest comptador.
Per a calcular i facturar el consum corresponent al descalcificador es lleva del consum registrat pel comptador general, la suma del consum registrat pels comptadors divisionaris, que ja ha estat facturat de forma individual a cada habitatge, i aquesta diferència serà el consum que es facturarà.
Estos fets es produeixen generalment a última hora del matí o a primera hora de la vesprada, suplantant a més la identitat dels nostres operaris.
El nostre personal va degudament uniformat i identificat.
No exigeixen mai el pagament directe als veïns de cap quantitat per la revisió, la substitució o el manteniment del comptador.
En el cas que, a pesar de totes les precaucions, es produïsca un robatori de comptadors, li indiquem el procediment de treball previst per a restituir-lo:
El nostre Centre d'Atenció Telefònica, després de rebre l'avís/avisos de sostració de comptadors en un edifici, generarà el corresponent informe de treball i procedirem a la reposició dels comptadors sostrets en el termini més breu possible (en general en el mateix dia) i li instal·lem el comptador que corresponga.
L'endemà hàbil, el nostre Servei d'Atenció al Client contactarà amb els titulars del subministrament afectats per a resoldre les qüestions administratives i facturar el cost estricte del comptador instal·lat, sense considerar cap altre concepte addicional.
Finalment, els recordem que la nostra empresa, amb ànim de facilitar el millor servici als seus clients, està operativa les 24 hores del dia, els 365 dies de l'any, i posa al sueu abast un servici d'atenció telefònica (laborables de 8:00 a 20:00 hores per a l'atenció comercial, i les 24 hores, tots els dies, per a l'atenció d'avaries i emergències), així com la seua pàgina web, des d'on podrà realitzar les gestions que necessite.